Hjemmelaget sjampo og balsam

28.06.09

I siste utgave av et treningsblad fant jeg oppskriften på en hjemmelaget hårmaske med virketid på 10-15 min, og som skulle gi fukt og glans med det samme. Jeg tok utfordringen og bestemte meg for å teste den ut som sjampo. Opp i kørja med deg.

Tips 1

Miks en kvart agurk, 0,5 dl olje og et egg i blenderen. Eventuelt kan det moses.

Resultat

Lys grønn væske som ser spiselig ut

Fremgangsmåte

Kutt agurken i biter slik at den blander seg bedre. Det finnes milliarder av sjampoer som lover økologiske og organiske ingredienser, men det er bare staffasje. Gå for hovedingrediensene. Jeg fant ut at jeg også trengte en slags balsam fra naturen også, resultatet ble eddik blandet med vann (lite eddik, mye vann) Jeg dyppet en kam i eddik-vannet, det gikk litt for sakte, så jeg bare helte det over håret istedet.

Noia

Du får eddik-vannet i øyet.

Lett at mye går vekk pga sjampoen er praktisk talt en væske, og ikke så lett å smøre inn.

Avslutning

Jeg la merke til hvor avkjølende det kjentes å ta på sjampoen, sikkert pga den friske agurken. Legg merk til hvor lekende lett agurk-olje-egget forsvinner! Er det mulig? Etter å ha brukt edikk-vannet kunne jeg kjenne en ekkel liten eddik-dunst, men det gikk raskt over. Skyll ut med kjølig vann. Utrolig behagelig. Håret ble fantastisk skinnende og ser itillegg veldg sunt og friskt ut.

Grunner til å lage hjemmelaget sjampo:

Grunner til å ikke lage hjemmelaget sjampo:

  • Du kliner egg, olje, agurk og eddik i håret
  • Kanskje noen synes du er dust
  • Naturlige ting er forbundet med crap fra Afrika/Kina
  • Krever at du har god tid


2 kommentar to “Hjemmelaget sjampo og balsam”

  1. Marit said

    Digger innslaget ditt ! 😀 Dødskult at folk prøver «nye! og kreative ting som dette !

  2. Belén said

    Takk, Marit 🙂 Synes selv det er morsomt å prøve ting som er litt annerledes 🙂 Tenke litt outside the box, rett og slett

Legg igjen en kommentar